Egyiptomban forró lett a talaj Vissza a Viharsarokba

Egy békéscsabai hölgy pár évvel ezelőtt úgy döntött, hogy a Viharsarokból Egyiptomba teszi át székhelyét. Kocziszky Judit a napokban visszatért Békéscsabára, mint mondta, az afrikai országban nagyon labilis a politikai helyzet. Az Egyiptomban töltött
évek alatt férjhez ment és új életet kezdett. Most ismét fordulóponthoz érkezett
kosziczky- Váratlan fordulattal hazaérkeztél Egyiptomból. Mi történt?

- Egyiptomban jelenleg közel 40 millió ember munka nélkül van. Külföldieknek nem csak hogy nem adnak ki munkavállalási engedélyt, de a még talpon maradt cégek sem alkalmaznak szívesen idegen munkaerőt. Túl nagy a nép harag erre. Röviden! Nem volt munka, és nincs pénz sem. Nem mellékesen, január óta, számomra nem volt biztonságos utcára lépni, és nem szeretnék egy nyolcadik emeleti lakásban, csak úgy stílusosan mumifikálódni. Nem utolsósorban három és fél év után a gyerekeim is rettenetesen hiányoztak. A lányom augusztusi esküvőjén itthon akartam lenni.
- Miről nem kaptunk hírt a kinti eseményekből?
- Amik itthon megjelentek számadatok a halálos áldozatokról közel nem a valóságot mutatják. Ennél csak az én városomban többen voltak. Nem tud a magyar közvélemény a nagyvárosok közbiztonsági állapotairól. Például most sem látom a hírekben, hogy május 9-én, a néhány napja elkezdődött muszlim-kopt konfliktus miatt a Kairói Központi Televízió épületénél volt nagyon komoly probléma, több halálos áldozattal. A férjem szerint, ha most nem tudja megállítani a hadsereg ezt, akkor az egész ország megint lángba borul. A kemény iszlám vonalat követő, most alakuló pártoknak óriási a népszerűsége. Ha az előzőek kerülnek szeptemberben hatalomra, márpedig nagy eséllyel indulnak a választásokon, az is fix, hogy parlamenti pártok lesznek. Így a keményvonalas iszlám erkölcsösséget kell betartani, és ők be is fogják ezt tartatni, a vallási rendőrség segítségével.
- Miként reagált az egyiptomi közvélemény Oszama Bin Laden kivégzésére?
- Legelőször nem hitték el. Én sem, mert a hírekben azt mondták, hogy iszlám szokás szerint a tengerbe temették el. Nincs ilyen szokás a muszlimoknál. Az igen, hogy 24 órán belül el kell temetni az elhunytat. Mondjuk nekem a közvélemény a férjem, aki lelkes felhasználója a Facebooknak, ezek az ő gondolatai. Talán mára már elfogadták és elhiszik a halálhírét, azért én sem gyászt, sem kitörő örömet nem láttam rajtuk emiatt. Fontosabbak most a saját ügyeik.
- Mennyire valóságos az a kép, amit a külföldnek közöl magáról és belső ügyeiről Egyiptom?
- Nem könnyű ez a kérdés. Igyekeznek rendet tartani, de nagyon nehéz ez nekik. Én láttam a férjem blogján a kormány által kiadott január 25.-e óta vezetett statisztikát. Eléggé rémisztőek voltak az adatok, ahhoz hogy igazak legyenek. Csak a saját bőrömön tapasztaltam most, az elmúlt időszakban 18%-ot esett az egyiptomi font árfolyama.
- Milyen terveid vannak most? Mi lesz a házasságoddal?
- Nem hiszem, hogy valaha is elhagyom a hazámat. Magyarországon akarok dolgozni és értéket teremteni a magam tudásából és erejéből. A marketing a szakmám, talán nem is vagyok egy utolsó köztük. Tudom Budapesten a lehetőségek sokkal nagyobbak nekem, de egyszer már elmentem Békéscsabáról, nem szeretném többet ezt tenni. Tényleg értéket akarok adni a tudásommal az itteni vállalkozásoknak. Remélem el is fogadják! Tovább folytatom a blogom írását, eddig Egyiptomot fedeztem fel, most Magyarországot. Leírom a napi tapasztalataimat a munkakeresés során, azt hogy hogyan fogadtak az emberek, milyen örömök és kudarcok értek, hogyan lehet talpra állni egy 46 éves nőnek. Természetesen a stílus ezután sem lesz kímélő, magammal szemben semmiképpen. A férjem? Távkapcsolatban élünk most. Nagyon szeretném neki bemutatni a hazámat. Biztos vagyok benne, hogy el fogom érni a céljaimat és el fogom tudni hozni a magyarországi családomhoz.
- A közelmúltban már volt veled egy interjú a hír6.hu oldalán...
- Soha nem állítottam magamról, hogy én vagyok a megváltó angyal és amit teszek maga a tökéletesség. Sokban és sokszor hibáztam, de a rossz dolgaim és a jók is csak a magaméi, nem tartozok vele elszámolással senki fele sem. Mindig felvállaltam a döntéseimet. Régebben, amikor még készültem haza, valóban nagyon féltem a negatív kritikáktól. Mára nem félek tőle, hiszen az is egy vélemény, csak egy megválaszolandó kérdés, már ha egyáltalán kíváncsiak a válaszomra.
link
http://bekesmegye.hir6.hu/cikk/54013/110517_egyiptomban_forro_lett_a_talaj
 
تنبيه : المرجوا عدم نسخ الموضوع بدون ذكر مصدره المرفق بالرابط المباشر للموضوع الأصلي وإسم المدونة وشكرا
abuiyad